Servicii complete, va rog ?

Trebuie sa vorbesc despre asta ! Trebuie !

E vorba despre serviciile complete. Sau, mai exact, despre serviciile INcomplete. Ma preocupa de fiecare data cand fac o oferta unui client. Nu pentru ca vreau , ci pentru ca revine in discutie acest aspect. Sa va explic.

Sa zicem ca avem de amenajat un spatiu, maricel, peste 150 mp, la gri. Sa zicem ca discutia initiala decurge minunat, clientii sunt deschisi si isi doresc lucruri misto, rezonam si totul e ok. Dupa turul de onoare al spatiului, am aflat cam ce stil de viata au, ne-am dat seama cum interactioneaza ei intre ei si deja avem o idee despre cum va trebui sa arate amenajarea astfel incat sa se potriveasca cu ei. Sa presupunem ca bugetul este unul suficient, nu foarte mare, nici exuberant, dar suficient si, folosit inteligent, poate fi folosit pentru a atinge toate scopurile de pe lista.

Inevitabil se ajunge la discutia despre fee-ul designerului. Costul proiectarii si al serviciilor de implementare : achizitii si executie. Problema eficientei in a lucra cu un designer am abordat-o deja, nu are rost sa reluam subiectul, concluzia este ca e mai ieftin daca alegi sa lucrezi cu un designer bun decat daca faci totul pe cont propriu. Pentru o lectura informativa, iata linkul : cat costa un designer ?

Dar, in conditiile spatiului dat, al cerintelor complexe (trebuie finisati peretii, trebuie facuta o mica recompartimentare, trebuie pus parchet, gresie, tencuieli decorative, tapet, lavabil special, mobila la comanda, canapele cu dimensiuni atipice, plus decoratiuni pentru toate camerele – draperii, perdele, asternuturi, covoare, chiar tacamuri si farfurii), iese din discutie, logic vorbind, varianta in care clientul isi ia frumusel proiectul la subsuoara si incepe sa caute pe strazi vopsea, draperii si vaze.

E logic, pentru ca designerul are totul pregatit, foloseste un sistem pe care si l-a creat deja, pentru a-i fi munca mai usoara si pentru a obtine preturi avantajoase. Sistemul functioneaza pentru ca este format din profesionisti, verificati si implicati. Fiecare intentioneaza sa-l multumeasca pe celalalt si fiecare se preocupa de calitatea prestatiei sale pentru a fi competitiv in colaborare.

In esenta, ceea ce tie, ca si client, iti consuma timp si energie, pentru mine este inseamna doar un telefon dat exact furnizorului potrivit, care are exact produsul de care avem nevoie in proiect, si cu o reducere atractiva pentru ca, deh, eu sunt deja returning client, de mai multe ori :). Situatia este identica pentru fiecare aspect al amenajarii : parchet, faianta, tapet, sanitare, jaluzele exterioare, canapele.

Ei bine, in ciuda acestui rationament, mi se intampla (nu des, recunosc, dar se intampla) sa mi se puna intrebarea : dar achizitiile pot fi separate de proiect ?

Aaaaarghhh ! Da, pot fi separate, nimeni nu te poate obliga sa iti fie usor si simplu, daca tu vrei sa fie complicat si frustrant, scump si cu consum de timp…. Dar de ce ?!

Inteleg, orice om care are o asemenea provocare in fata – amenajarea unei case – este asaltat de mii de detalii, are nenumarate necunoscute si zeci de intrebari la care pur si simplu nu are raspuns. Ce culoare sa fie canapeaua ? Dar in camera copiilor, cate rafturi sa fie ? Suspendate ? Vrem insula in bucatarie ? Dar gaura de evacuare pentru hota exista ? Tapet ? Mmmm…tapetul sa fie la fel peste tot ? Innebunesti, nu stii cum sa le sortezi si nu stii de unde sa incepi.

Pe deasupra, nimic nu e gratis, si orice cost trebuie controlat, redus, negociat.

DAR – acesta este marele „dar” – in nici un caz sa nu faci rabat de la servicii. Serviciile de calitate sunt foarte greu de gasit, si cine are norocul de a se intalni cu prestator de servicii bun stie despre ce vorbesc. In cazul de fata, sa renunti la serviciul de achizitii este ca si cum ti-ai cumpara un Lamborghini neasamblat; primesti de la fabrica o poza frumoasa cu masina, si multe cutii si cutiute in care gasesti motorul, rotile, volanul, sute de suruburi si piulite etc…ati inteles ideea. Toate de foarte buna calitate, scumpe, minunate si stralucitoare si noi, dar separat in cutii si cutiute.

Te apuci sa montezi masina conform pozei, si intr-un final o sa-ti iasa un Lamborghini, dar cu siguranta o sa dureze mult mai mult decat la fabrica, si dupa ce ai terminat o sa te sacaie intrebarea : „de ce mi-au mai ramas 5 suruburi ?!” 🙂

Comparatiea este edificatoare, si revenind la exemplul nostru cu spatiul de 150 de metri patrati, sa renunti la achizitii este…sinonim cu o mica nebunie. Chiar daca spatiul ar fi mai mic, problemele nu se vor simplifica, volumele mai putin generoase au si ele problemele lor (totul trebuie gandit foarte bine dinainte, traficul este mai putin flexibil, mobilierul trebuie sa aiba musai cotele specificate).

E foarte importanta implementarea unui proiect, este la fel de importanta ca si proiectul in sine. N-are rost sa creezi ceva minunat stiind ca nu se va executa asa cum la-i imaginat tu, iar servicul de achizitii se ocupa exact de asta.

Asa ca, daca vreti un raspuns la dilema servicii complete vs servicii incomplete, iata-l : servicii complete, de la A la Z, cu asistenta pe parcursul intregului proiect. Mobilerul executat la comanda de mobilistul stiut, verificat, priceput si punctual. Canapelele facute de cei care fac asta de ani de zile, cei care stiu de ce se strica canapelele, stiu de ce se uzeaza, si le confectioneaza in asa fel incat sa tina, sa fie durabile. Tapetul aplicat de tapetarul care stie ce adeziv sa foloseasca si cat, care nu risca sa piarda timp la 2 saptamani dupa terminarea lucrarii revenind la tine acasa sa lipeasca colturile dezlipite si rasucite ale tapetului.

…intelegi ideea 😉

Asa ca, iata, am abordat subiectul si ma simt mult mai bine. Le voi explica tuturor clientilor de ce sunt atat de importante serviciile complete, le voi explica cu rabdare si empatie. Dar poate acest articop le va face decizia mai usoara.

Si casa mai frumoasa !

Daniel Georgescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Scroll to top